Tort bezea

Ingrediente:
Pentru blat:
3 oua
3 linguri de faina
3 linguri de zahar
3 linguri de ulei
3 linguri de cafea preparata
Pentru foile de bezea:
se fac 3 foi:
pentru fiecare foaie avem nevoie de :
3 albusuri
100 gr zahar pudra
100 grame nuca
Pentru crema:
150 gr zahar pudra
9 oua
300 gr unt
2 lg cacao
rom
pentru sirop:
200 ml apa
50 gr zahar
esenta de rom

500 ml frisca
50 gr frisca pentru decor
Mod de preparare:
Blatul:Batem spuma albusurile dupa care adaugam zaharul si mixam pana se teopeste.Incorporam galbenusurile, uleiul si faina.Tapetam cu hartie de copt forma si coacem blatul la foc mediu.
Foile de bezea:Mixam albusurile bine, dupa care incorporam zaharul si nucile tocate. Pe tava tapetata cu hartie de copt intidem bezeaua obtinuta de dimensiunea formei in care am copt blatul. Eu am copt aceste foi cca. 1 h la foc mic cu usa intredeschisa.
Crema: Pe baie de abur mixam gabenusurile cu zaharul pana obtinem o crema vascoasa, apoi o lasam sa se raceasca.Incorporam untul in crema de ou dupa care adaugam cacao si rom.
Asamblam tortul astfel:
Taiem in 2 blatul primul blat il insiropam apoi intindem un strat de frisca mixata in prealabil,asezam un disc de bezea apoi un strat de crema, procedam astfel cu toate discurile ultimul disc fiind acoperit cu un strat de crema apoi cu un strat de frisca peste care asezam blatul insiropat.
Eu am ornat cu frisca si cu inele de ciocolata.

Comentarii

  1. buna superb tort dar nu te supara ca te intreb pt blat cita faina pui 100 gr ai uitat sa scri ai un blog minunat succes in continuare cu drag ely

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna Ely, multumesc pentru aprecieri!
    Am adaugat cantitatea de faina, din graba uitasem s-o tastez. Te pup!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu